Laserbehandling av nagelsvamp

Lunula laser jobbar med ny teknik som inte bränner - kall laser. Strålarna arbetar på olika frekvenser. Dels genom violett antiseptiskt ljus som angriper svampinfektion på och under nageln. Dels rött ljus som stimulerar cirkulation och självläkning. Positiva biverkningar: ökad blodcirkulation, sårläkning, utslag, ledvärk mm

När utvärtes behandlingar inte räcker går laser djupare ned i hud och nagel. Stimulerar kroppens självläkning.

Rekommenderad behandling: Börjar med 4 laserbehandlingar med 1-2 veckors mellanrum därefter ett upphåll på ca 4 veckor och fortsätter därefter med laserbehandlingar allterftersom nageln växer fram. Behandlingen tar 12 minuter per fot eller hand. Samtidigt behandlar man naglarna som är angripna med Nagelkräm special eller Nagelolja special beroende på hur kraftig infektionen är.

Svamp är smittsamt och smittar mellan människor. Det tar ca ett år för en stortånagel att växa fram

Orsak till nagelsvamp är: Arv, miljö och hälsotillstånd.

Viktigt med egenvård hemma: Torka alltid torrt mellan tårna när du har tvättat fötterna.

Tvätta strumpor i minst 60 gr med avigsidan ut, använd med fördel BioCool Tvättmedel är unikt i sitt slag då det förebygger sjukdomar genom att döda svampar och andra mikroorganismer redan vid 30 °.

Fötterna skall även smörjas in med en bra fotkräm Fot och handsalva special så att huden är mjuk och smidig. Behandla alltid ev fotsvamp på huden, finns receptfritt på apoteket . Använd alltid strumpor på fötterna under behandlingstiden.

Nagelsvamp kommer oftast från fotsvamp.

Vi kan inte behandla dig som är gravid, behandlas för cancer eller är extremt ljuskänslig.

Dela den här sidan